Rubriky
ACT TET Španělsko Portugalsko

Den 9.

Den mnoha poprvé.

Ze Sevilla jsme vyrazili kolem desáté a vrátili se na TET přesně v místě, kde jsme ho včera opustili. Čekalo nás 210 km posledního úseku španělského TETu až na hranice s Portugalskem.

Touto částí Španělska vedou dvě TET trasy, TET 26 a TET 27. Dvacetšestka je pokračováním jižní části TET, dvacetsedmička severnější. V této části Španělska až na dvě místa o vzdálenosti 8 km vedou stejnou trasou.

Dopolední úsek začal menší nehodou – u pumpy jsem se pokusil kufrem porazit klec s propan-butan bombami. Klec se ani nehla, kufru i ja jo ;-). Trochu hrubé připomenutí šířky kufrů, díky bohu bez následků. První “nehoda”.

Další událost už byla zábavnější  – namísto mostu nás čekal trajekt. Na našem výletě první a doufáme že ne poslední. Při čekání jela po řece velká nákladní loď a potvrdila nám, že přístav v Sevilla, odkud startoval své cesty Kryštof Kolumbus, byl snadno dostupný i pro velké lodě.

Následné úseky byly poměrně rychlé pískové šotoliny, s krátkými úseky s malinko hlubším pískem, které charakterizovali tři věci – obrovské olivové háje/plantáže, spousta lidí na koních a zvláštní koňské povozy, které lidi sváželi na pár piknikových míst. Vypadalo to jako nějaká oslava, ale čeho, toho jsme se nedopátrali.

Před obědem jsme ještě projeli bahnitější úseky, z nichž u jednoho se nedalo vyhnout průjezdům hlubokými bahnitými loužemi a okolním bahnem. Takové čisté motorky to ráno byly. Poprvé jsme potkali jiné motorky, dva španělské týpky, co jeli TET.

K obědu jsme si dali tapas (tradičně nic jiného nebylo) v malé vesnici Beas. Přímo u kostela je příjemná kavárna se stolky ve stínu stromů.

Odpolední úsek byl více kopečkovitý a začalo se hodně prášit. Evidentně jsme dojeli do opět sušší části země a kolem třetí odpoledne jsme přejeli do Portugalska. Plynule jsme přešli na portugalský TET, úsek číslo 5, a jeli po něm prvních asi 30 km. Pak začala trasa zatáčet dál od našeho hotelu, tak jsme odbočili na křižující portugalské ACT a tím se dovezli až téměr k hotelu u města Tavira.

Bahnité úseky opět navýšili naši útratu za myčku. Kromě 2 EUR za každou z motorek jsme museli přihodit 1 Euro na očistu našich bot a kalhot. Bez toho by nás do hotelu určitě nepustili.

Za 7 hodin jsme najeli nadprůměrných 266 km, z toho většinu offroadem.

V hotelu u Taviry nás čekal venkovní bazén s vodou o 18 stupních a díky bohu i teplý vnitřní. Já vyzkoušel oba ;-).

(266 km, Vila Gale Albacora, Tavira)